Bogen fra New Mags har en inspirerende indhold med interessante tekster og store billeder, perfekt til fashionistaen. Den har et stilrent design med et typografisk omslag med Prada logomærke og en lyseblå baggrund. Perfekt til at placere i en dybere vindueskarm, på et sidebord eller på et sengebord.
Om bogen fra New Mags
- Hardcover omslag.
- Størrelse: 28 x 19 cm.
- ISBN: 9780500022047
Et forbløffende og autoritativt kig på tre årtier med Pradas banebrydende modedesign gennem imponerende catwalk-fotografi Grundlagt i 1913 som et lædervarefirma i Milano trådte Prada ind på modescenen, da Miuccia Prada overtog ledelsen af virksomheden i 1979. Efter først at have fokuseret på accessories præsenterede hun husets første modeshow i 1988 og transformerede hurtigt Prada til et af verdens mest indflydelsesrige luksusmærker. Hendes dybt personlige, sofistikerede og subtilt subversive tilgang arbejder ofte imod skønhedens og sexede klichéer, da hun stræber, i hendes egne ord, efter at være 'mere intelligent, eller mere vanskelig, eller mere kompliceret... eller mere ny.'
Udgivet i samarbejde med Prada for at fejre 30 års trendskabende kreationer, tilbyder denne bog en omfattende og definitiv historie om huset. Organiseret kronologisk, bliver hvert af Pradas kollektioner introduceret med en beskrivelse af dens påvirkninger og højdepunkter og er illustreret med imponerende catwalk-billeder af modeller som Naomi Campbell, Kate Moss og Gisele Bündchen, der fremviser tøj, accessories og skønhedslooks. Med en biografisk profil af Miuccia Prada og et omfattende referenceafsnit, afspejler denne smukke og velresearchede retrospektive udgivelse den lidenskab, håndværk og kreative ånd, der definerer Prada.