Varemerker:

Varemærker:

Handelsbetingelser

Gå til: Generelle oplysninger | Betalingsmåder | Fragt | Fortrydelsesret | Returnering | Reklamationsret | Rersondatapolitik | Cookies | Klageadgang Standardfortrydelsesformular

Generelle oplysninger

Juridisk navn: Royal Design Group AB
Svensk VAT-nr.: 556573242601
Adresse:
Svensknabbevägen 17,
393 51 Kalmar,
Sverige
Mailadresse: info@royaldesign.dk
Telefonnummer: 80 88 72 65

Aftale om køb indgås når du vælger at sende en bestilling i kassen. Ordrebekræftelse genereres efterfølgende automatisk af vores database uden manuel kontrol. Royal Design indgår kun aftale med myndige personer, alternativt umyndige personer med værges tilladelse.

Du skal være fyldt 18 år for at handle hos os. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra en forældre/værge.

Koder: Den samme rabatkode på kun anvendes én gang pr. kunde.

Betalingsmåder

Du kan vælge mellem følgende betalingsmåder:

  1. Kortbetaling med Visa/Dankort, MasterCard, Maestro, Visa, og Visa Electron
  2. Faktura via Klarna med betalingsfrist på 14 dage.
  3. Afbetaling via Klarna.
  4. Paypal

1. Kortbetaling

Du kan altid føle dig tryg med kortbetaling hos os. Der kan betales med følgende kort: Visa/Dankort, MasterCard, Maestro, Visa og Visa Electron.

Der tages ikke gebyr ved kortbetaling på royaldesign.dk.

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra royaldesign.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. Du kan altid afbestille din ordre så længe at vi ikke har sendt denne fra lager.

I priserne indgår 25% moms. Priserne er gældende på bestillingsdagen.

2. Faktura

Sammen med Klarna tilbyder vi mulighed for at handle på faktura. Angiv CPR-nr/CVR-nr i kassen. Når du godkender købet, godkender du på samtidig Klarnas kontrolprocedure. Der foretages sædvanlig kreditvurdering samt kontrol af eventuelt øvrige kreditter hos Klarna. Du vil få svar med det samme hvis købet bliver godkendt. Kreditvurderingen leder ikke til en henvendelse hos kreditinstitutter. Skulle din ansøgning ikke blive godkendt kan du vælge en anden betalingsmåde i kassen. Din leveringsadresse skal være den, du er folkeregistreret på. Fakturaen bliver sendt til dig på den angivet emailadresse ved bestilling. Faktureringsafgift tilkommer med DKK 19,-

3. Afbetaling via Klarna

Sammen med Klarna tilbyder vi mulighed for køb på afbetaling. Lavest mulige indbetaling er på nuværende tidspunkt 1/24 af det resterende beløb, dog ikke under DKK 89,-. Adviseringsafgift tilkommer med DKK 39,- per måned. Årsrenten er på nuværende tidspunkt 21,60%. Effektiv rente ved køb hvis DKK 10 000,- er på nuværende tidspunkt 34%. Kontoaftale sendes til dig per post for underskrift.

Angiv CPR-nr/CVR-nr i kassen. Når du godkender købet godkender du samtidig Klarnas kontrolprocedure. Der foretages sædvanlig kreditvurdering samt kontrol af eventuelt øvrige kreditter hos Klarna. Du vil få svar med det samme om købet bliver godkendt. Skulle din ansøgning ikke blive godkendt, kan du vælge en anden betalingsmåde i kassen.

Fragt

Vi leverer med Postnord.

Ved forsendelser til Danmark leveres pakken til den forsendelsesmulighed man har angivet i købsprocessen, enten levering til privat/erhvervsadresse, eller til pakkeshop inden for det postnummer der angives i bestillingen.

Fri fragt på køb over 499 kr til pakkeshop. Dette gælder ikke Færøerne og Grønland og ej heller leverance til privat/erhvervsadresse samt større artikler og møbler. Ved køb på 499 kr eller derunder vil levering til pakkeshop koste 59 kr i fragt. Levering til privat/erhvervsadresse koster 199 kr.

Alle forsendelser er forsikrede af os.

Hvis du ønsker at sende ordren udenlands, tilkommer et fragtgebyr på 299 kr. NB! Vi sender ikke møbler til udlandet, Grøndland og Færøerne.

Større forsendelser med f.eks møbler leveres hjem til dig og koster 199 kr i fragt. Gælder ved større og tungere gods. Bærehjælp indgår ikke.

Leveringstid

Lagervarer: Normal leveringstid er 3-6 arbejdsdage efter at vi har modtaget din bestilling.

Bestillingsvarer: 2-15 uger. Leveringstiden står beskrevet ved artiklen på RoyalDesign.dk. Skulle der opstå afvigelser, kontakter vi dig via e-mail, så snart vi har fået viden om dette.

Vælger du at få leveret til en firmaadresse, er det her vigtigt at der står firmanavn, adresse og attention til vedkommende der har bestilt ordren. Samme dag vi sender en ordre fra lager sender vi en mail med track & trace nummer på forsendelsen, så du kan følge din pakke. Denne mail sendes til den mailadresse der er oplyst ved bestilling.

Transportskader/Fejlekspedering

Hvis produktet er skadet ved levering bør dette meldes omgående til Royal Designs kundeservice. Hvis vi skal reklamere skaden mod vores transportør skal vi anmelde transportskaden til denne indenfor 1-3 dage. Vi er derfor taknemmelige for, hvis du anmelder skaden indenfor denne tid.

Dette gælder både synlige og skjulte transportskader. Hvis skaden er synlig, bør du meddele dette direkte til chaufføren ved modtagelse af forsendelsen. Få transportøren til at lave en notering om skaden på din kopi af fragtsedlen. Husk altid at gemme emballagen, for at reklamationen kan håndteres korrekt. Et produkt som er fejlekspederet bør meddeles hurtigst muligt til Royal Design. Hvis en vare mod forventning skulle være fejlekspederet, skadet eller forkert forpligter vi os til omkostningsfrit at hjælpe til med fejlen.

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen, til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@royaldesign.dk, ringe til os på 80 88 72 65 eller benytte standard fortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

OBS! Du skal kontakte kundeservice inden du returnerer en vare. Ellers kan vi ikke behandle din fortrydelse.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Ingen fortrydelsesret

Følgende aftaler kan ikke fortrydes: Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.Du skal selv betale returomkostningerne og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Vi tilbyder at sende en forudbetalt returlabel som du kan anvende.

Returneringsomkostninger

Små pakker med Postnord: 69 kr

Større forsendelser og møbler med Postnord: 129 kr

Sådan gør du ved returfragt

OBS! Kontakt altid Royal Designs kundeservice ved eventuel returnering, selv ved returnering af små pakker. Dette gør at processen går hurtigere og vi kan tilbyde at sende en fragtseddel som du skal bruge ved returnering.

Kontakt kundeservice på info@royaldesign.dk eller ring 80 88 72 65.

Bemærk! Nægtes der modtagelse af bestilte pakke, reageres der ikke på forsøgt levering af pakken (inden for 14 dage fra forsøgt levering) eller er der anført utilstrækkelig eller fejlagtig adresse ved bestilling af varer og ordren derved ikke kan leveres, sendes den retur til RoyalDesign. Det er derfor vigtig, at der er anført korrekt adresse på ordren og at navnet på modtageren også er skiltet på adressen som fragtfirmaet skal levere til.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.

Varen sendes till:

Royal Design Group AB
Orrefors Glasbruk / Bruksområdet 1
380 40 Orrefors
Sverige

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. Efterkrav.

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler gælder for varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du reklamationsret i 24 måneder.Hvis din reklamation er berettiget, betyder det at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.Ved reklamation skal du altid kontakte os! Enten på telefon 80887265 eller email info@royaldesign.dk

Er reklamationen berettiget og skal vi have den reklameret vare retur, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.Vi tilbyder altid at sende dig en forudbetalt returlabel, skulle du ønske dette.

Varen sendes till:

Royal Design Group AB
Orrefors Glasbruk / Bruksområdet 1
380 40 Orrefors
Sverige

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Information der samles via RoyalDesign.dk kan kombineres med anden information som er oplyst af dig til andre tjenester i Royal Design Group.

Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Royal Design Group AB og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne, og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på royaldesign.dk er Royal Design Group AB.

Som registreret hos Royal Design Group AB, har du altid ret til at sende os dine indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i den forbindelse sendes til: info@royaldesign.dk.

Cookies

På RoyalDesign.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

RoyalDesign.dk samler også informationer om dit operativsystem og browser, for at give dig en optimal service når du besøger vores website. Denne information kan indeholde: din ip-adresse, type af browser, domænenavn, antal besøg, populære søgninger og referencer fra andre websites. Informationen bruges af Royal Design Group AB for at kunne gennemføre de processer som findes på websitet, for at kunne opretholde websitets kvalitet samt have tilgang til en generel statistik angående brug af websitet RoyalDesign.dk

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os via mail info@royaldesign.dk eller telefon 80887265. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her: http://ec.europa.eu/odr

Standardfortrydelsesformular

Standard fortrydelsesformular >

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 27.03.2018.

KRUS UGER!
OP TIL
50% RABAT
-50%

NYHED!
MUMI
LET SNEFELD
NYHED
Oiva Toikka

I rampelyset:
Oiva Toikka

Oiva Toikka er en af Finlands mest anerkendte glaskunstnere. Toikkas udfordrende design er fantasifuldt og byder på en spændende oplevelse.

Læs mere »
Gavekort

Den perfekte gave

Ved du ikke hvad du skal give i gave? I så fald er vores gavekort den perfekte gave!

Læs mere »
RoyalDesign nyhedsbreve

Nyhedsbrev

Få de nyeste designnyheder og fantastiske rabattilbud direkte i din indbakke!

Tilmeld dig her »